Müşterilere nasıl fayda sağlanır?
Tüketicilerin istek ve ihtiyaçları neticesinde mallar ve hizmetler üretilir. Ve tüketicilere pazarlanır.
Pazarlamanın tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik sağladığı faydalar;
* Şekil
* Zaman
* Yer
* Mülkiyet faydalarıdır.
Pazarlama, tüketicilere istediği yerde, istediği zamanda, istediği şekilde mal, hizmet veya bilgiye ulaşma imkanı sağlamaktadır. Pazarlama ve üretim bölümü birbiriyle koordineli çalışırlar. Üretim bölümünün gerekli bilgileri elde ederek, ürünü üretmesi şekil faydasını oluşturur. Şekil faydası oluştururken tüketicilerin talepleri dinlenir ve göz önünde bulundurulur. Müşterinin talebine göre üretilir.
Tüketicilerin istediği zamanda ürünü satın alması zaman faydasını oluşturur. Tüketiciler, montu kış mevsiminde, güneş kremini yaz mevsiminde talep ederler. Yağmur yağdığında ortaya çıkan şemsiyecileri görmüşsünüzdür. Müşterinin bir şemsiyeye ihtiyacı olduğunu anlayan pazarlamacı, hemen şemsiyeleri satmaya çalışır. Bu durumlar göz önünde bulundurularak hizmet gerçekleşir. Bu ürünler yılın her döneminde ulaşılabilir. Dükkanlarda ürünler stoklanır, tüketici istediğinde ürün pazarlanır. Bu da mülkiyet faydasını oluşturur.
Tüketicilere karşı güler yüzlü davranmak önemlidir. Tüketici karşısında güler yüzlü, samimi insanları görmek ister. Eğer samimiyeti bulamazlarsa, bir daha gelmek istemezler. Tüketici her zaman haklıdır.
Mehmet ZAROĞLU
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder